diumenge, 29 de novembre del 2009

Nòmada

Em tanco en un silenci que em rebrega els lacrimals -la tràquea, l'esòfag, la vena cava- i que, ah, sí, també em fa escopir dards de bilis i sucs gàstrics. No deu ser estrany que em costi respirar, doncs, i tampoc no m'hauria d'estranyar que un dia d'aquests algú volgués fer-me una cara nova. Que quan no tinc un ai tinc una ceba, que diuen, i que quan sóc aquí vull ser allà i quan sóc allà vull ser aquí, tot i que no sé mai on és aquí i on és allà, que ja té mèrit, també. Deu ser per això que vaig deixar de comprar-me els bitllets d'anada i tornada, perquè no sabia pas mai què era l'anada i què la tornada. Que com que d'aquí a allà hi ha la mateixa distància que d'allà a aquí i de totes maneres tant és que sigui aquí com que sigui allà, que sempre busco i mai no trobo, tant pot ser que aquí sigui aquí i allà sigui allà, com que aquí sigui allà i allà sigui aquí, com que ni aquí ni allà no siguin aquí ni siguin allà, i embolica que fa fort. Que tot em sembla fugir i tot em sembla una trampa, i deu ser que sóc com el cul d'en Jaumet i a més a més exigent, intransigent i repel·lent. I si desbarro, més que no pas parlar, és només perquè em fa una por terrible pensar que potser algun dia ja no serà acceptable utilitzar aquí i allà com a conceptes impunement intercanviables i ja no podré dir aquí sense que això m'impedeixi de fugir cap allà quan tingui ganes de dir que allà i aquí i no pas aquí i allà, o a la inversa. M'enteneu, què vull dir?

[D'You Know What I Mean]

6 comentaris:

  1. que si entenc el que vols dir?
    perfectament.
    on som ara?

    ResponElimina
  2. T'entenc però en el fons crec que no acabo d'entendre el que realment és important. Perquè i jo, on collons sóc (on seràs tu l'any que ve?)?

    ResponElimina
  3. el que m'agrada menys és no saber a quin dels dos llocs fugir.. una diglòssia monumental.

    ResponElimina
  4. No se molt be com he arribat a aquest blog, pero m'agrada :-)
    Jo t'entenc, per desgracia, he de dir jeje.

    Et deixo aqui el link al meu, a veure que et sembla:
    http://blogs.indieroom.net/365dias/

    ResponElimina
  5. Ni sé on som (som al mateix lloc?) ni sé qui ets, anònim... dos misteris prou interessants!

    Anna... em sembla que quan vaig estar d'Erasmus no vaig pensar ni una sola vegada que no fos 'aquí', però potser és que ens fem grans i ja res no és tan senzill com això?

    A mi el que em fa ràbia és tenir ganes de fugir sempre, potser m'ho plantejo i em quedo a viure al tren...

    Èric, moltes gràcies! Faré un cop d'ull al teu blog! haha

    ResponElimina
  6. noooooooo! al tren, no! aquí, allà, entremig, o a todo arreo (tal com diria Cristòfol Colom), però mai al tren, Eve!

    molt interessant el text! =)

    un petonet i fins demà!

    ResponElimina